Kako smršaviti?

Mršavljenje brojevima

Mršavljenje može biti jednostavan i održiv proces, ukoliko se pridržavate najobičnije matematike. Potrebno vam je samo savladati 3 ključne informacije:

  1. Bazalni metabolizam (BMR)

Bazalni metabolizam je količina kalorija koje vaše tijelo potroši svaki dan dakako bi vas se održalo na životu. To su kalorije koje vaše tijelo potroši čak i ako vi provedete dan na kauču. Postoje razni izračuni temeljeni na visini i težini koji točno utvrđuju koliko iznosi vaš BMR, ali oni su nebitni i kompliciraju situaciju. Za žene uzmimo da je prosjek 1800 kalorija dnevno dok muškarci troše 2000 kalorija dnevno. Pri izračunima koristite te brojeve.

  1. Kalorijski suficit i deficit

Na dane koje unesete više kalorija od svog  BMR-a vaše tijelo se nalazi se u kalorijskom suficitu. Na dane koje unesete manje kalorija od svog BMR-a nalazite se u kalorijskom deficitu. Ukoliko pojedete 1500 kalorija, na vaš BMR od 1800, nalazite se u deficitu od 300 kalorija.

Kalorijski deficit tijelo nadoknađuje iz vaših masnih naslaga dok kalorijski suficit tijelo sprema u masne naslage.

  1. Koliki je deficit potreban za smršaviti

Jedan kilogram masnih naslaga iznosi otprilike 6000 kalorija.

Što bi značilo da za gubitak jednog kilograma trebate ostvariti kalorijski deficit od 500 kalorija 12 dana za redom (ukoliko se ne bavite nikakvom tjelovježbom).

„Dakle svaka tri dana koja ne jedem gubim 1 kilogram?“

Ne, ukoliko je kalorijski deficit prevelik i ako se radi o kontinuiranom gladovanju tijelo usporava gubitak masnih naslaga i otkazuje funkcije potrebne za normalno funkcioniranje.

Kako bi gubitak kilograma bio stalan i održiv maksimalni dnevni deficit bi trebao biti 500 kalorija.

Je li izračun ozbiljno tako jednostavan?

Nije, kalorije iz proteina, masnoća i ugljikohidrata imaju drukčija svojstva i različito utječu na vaše tijelo i kilažu, ali bolje je računati kalorije ugrubo nego ih uopće ne računati.

Zašto deficit od samo 500 kalorija?

Zato jer se radi o ostvarivom odricanju na dnevnoj bazi u kojem možete zadržati vaš sadašnji broj obroka i izbjeći pregladnjivanje.

Ukoliko eliminirate samo dva glavna „krivca“ koju većina ljudi redovito unose u tijelo možete s lakoćom ostvariti potrebni deficit, preporučamo da se riješite dijela sljedećih namirnica:

– svi „bijeli“ ugljikohidrate (kruh, riža, tjestenina, žitarice, krumpiri, tjestenina, tortilje,pržena hranu sa prezlama/krušnim mrvicama)

– slatki napitci i gazirani sokovi

– alkoholni napitci

– slatkiši

– voće

Kako ubrzati mršavljenje?

Dodaci prehrani za mršavljenje mogu utjecati na ubrzanje metabolizma i povećati broj kalorija koje trošite na dnevnoj bazi.

Čajevi za mršavljenje su pogodni jer osim ubrzavanja metabolizma daju i osjećaj sitosti.

Valja uzeti u obzir da ne postoji pilula, niti suplement koja stvara „negativne kalorije“ i koja eliminira pojedeno.

Tjelovježba – pola sata hodanja dnevno potroši oko 100 kalorija, što ubrzava vaše mršavljenje za 20% ukoliko vam je cilj deficit od 500 kalorija dnevno.

Što sa dijetama?

Dijete se ne rabe kao metoda u ovom članku jer one zahtjevaju strukturalne promjene u prehrani i u životu i zahtjevaju usvajanje novih navika, što je puno teže od jednostavnog preskakanja jedne od problematičnih namirnica.

 

Napomena: Svi navedeni brojevi su okvirni, cilj ovog teksta nije polaganje ispita za nutricionista nego olakšavanje vaših svakodnevnih odluka vezanih uz prehranu.